Typing Cat

Disclaimer

Bonjour everybody. I'm Pusheen and i love food very much, blogging too <3

Entries About Tuto

Follow



thank you for all of your supports after all this year

Credits

Basecode : Aina Syaza
Template : Lintang A Pramesti
Owner : Nick
Others : C A T
Peristiwa 25 Ramadhan 2011

Assalamualaikum semua.Yeah,korang ada nampak tak gambar dekat atas ni? Yes :D gambar ular.Ular ini taklah besar sangat,panjang dia cuma #about 3 feet maybe? Owh well.Kisah dia macam ni.
Masa tu aku baru je lepas sembahyang terawih di rumah moyang aku.Kemudian,OTW (on the way) nak turun tangga tu kan.Pakcik aku (Uncle Alimin) cakap yang dekat tangga tu ada Ular.Then,kebetulan mak aku berdiri betul-betul sebelah ular tu.Uncle Alimin cakap \/Molek tu,ular ado situ\/ Mak aku pun apa lagi,terkejut la =,= Nasib doh,kalau tak hish,entah apa la yang berlaku.After that Uncle Alimin pun baliklah, #yelah,buat apa dia tunggu?Dia ada hal lain. kan? Then,semua kerja penangkapan Ular tu diserahkan kepada HERO aku iaitu Nik Akmar Yusfee Bin Dato' Haji Nik Ariffin (a.k.a MY FATHER).

Perghh,nak tangkap seekor ular kecil tu pun ambil masa setengah jam,apatah lagi nak tangkap yang sebesar peha? Pemeluk? Hishh -.- And then,mulalah peperangan antara ayah aku dengan ular tu.Ayah aku cakap,ular tu terlalu degil nak balik.Ayah aku nak bunuh,dia takut ada hubung kait dengan benda ghaib #Al-maklum,moyang aku dah tua,dah nampak mak ayah dia.Tanda-tanda awallah tu nak balik ke Rahmatullah# .Korang nak tahu tak apa senjata ayah aku? HAHA,cuba observe gambar dekat bawah ni :D Siapa dapat teka,cer komen cer komen.

Bulatan merah tu adalah ularnya.Hahaha :D Klik untuk tumbesaran
Ha,dapat teka tak? Aku tak nak kasi jawapan.Hehee~ Korang pikir la sendiri.Okay,dah jelas.Ada 2 *senjata (haha,nak tergelak aku baca) yang ayah aku gunakan.Memang susah lah nak masukkan ular tu kedalam Guni yang ada gambar arnab comel tu.Ahha :D Kan kan?? Haha,lepas bergeliang-geliut dengan ular tu about setengah jam,berjayalah dia di masukkan ke dalam guni.And then, #JENGJENGJENG .Keluarlah seorang Superhero dari kereta aku nak tolong ayah aku ni.Ni lah gambar dia.

Nak tahu kenapa aku panggil dia #Superhero? Sebab dia dah jaga aku dari  kecil sampai lah sekarang
Ahha, inilah superheronya.Mula-mula aku terkejut juga tiba-tiba umi keluar dari kereta ambil senjata tu nak tolong ayah. -,- Lepas tu aku jerit #Eh-eh,umi nak buat apa tu? JANGAN# haha,umi pun lari dan undur belakang balik :P *dia terkejut. Ahha.Sorry umi akak terkejutkan umi xD .*Aku pun tergelak seorang diri lepas aku tengok umi lari balik lepas aku cakap macam tu.Ahaha xD Okaylah,cukup setakat ini sahaja.Nah tengoklah gambar ni.




And gambar terakhir,thanks to my #Hero. :) I Love You Dad.



Blogger Hamba Allah s.w.t berkata...

HAHA!
agak menakutkan!tapi BEST!awesome giler.!:))

 
Blogger Nick berkata...

@Its me! Haha,best kan :P .Semua ayah adalah #Hero setiap anak ;D

 

Catat Ulasan




tekan ayat bawah ni untuk old/new post

OLDER POST | NEWER POST