Typing Cat

Disclaimer

Bonjour everybody. I'm Pusheen and i love food very much, blogging too <3

Entries About Tuto

Follow



thank you for all of your supports after all this year

Credits

Basecode : Aina Syaza
Template : Lintang A Pramesti
Owner : Nick
Others : C A T
MP3 Player Di Blogskin
Gambar Ini Tiada Kaitan Dengan Post >.<

Okay,post hari ni tentang MP3 Player,tapi kali ini lain sikit.Korang nak tengok tak bentuk macam mana? Sorry tak ada gambar dia sebab adik saya pergi un-install photoscape -,- sekarang sibuk dan tak ada masa nak download benda so korang boleh pergi ke blog kedua saya dan lihat di bahagian kiri.Kalau nak tengok korang boleh tekan S I N I tapi dekat blog tu tak post apa-apa lagi.Al-maklumlah blog baru,so nampak serabut sikit.

Back to the topic,dah tengok kan mp3 tu? Amaca? Nak tak? Mesti nak kan? So apa lagi.Jom,mulakan sesi pembelajaran kita kali ini.Nampak aje banyak step,tapi step banyak tu lah yang diberi penerangan secara terperinci dan mudah untuk korang fahami.Acecee~

1 - Korang pergi ke link MP3 Player tu.

2 - Nampak tak tulisan Generator di bahagian kanan dalam kotak hijau tu? Korang TEKAN situ.

3 - Kali ni korang tengok di bahagian Category yang dalam kotak tu ada tulis General kan? Sekarang tekan dan tukar dari General kepada Colors,lepas tu korang ubah-ubah warna bgcolor , loadingcolor , buttoncolor dan slidecolor mengikut kehendak korang.


4 - Dah siap ubah semua? Korang tukarkan Colors dalam kotak tadi kepada General semula.Tengok bawah-bawah sikit sampai korang jumpa tulisan ayat autoplay.Tukar nombor "0" kepada nombor "1" sahaja.Lepas tu ada lagu tiba-tiba main,ahaha.kelakar lah lagu tu.


5 - Dah tukar nombor? Sekarang kalau korang tengok kotak atas sekali yang tulis MP3 tu,dia ada code kan?Tu tempat nak letak lagu.Sekarang,kalau nak tukar code tu,korang kena pergi ke SINI dan search apa-apa lagu yang korang nak di kotak search tersebut.


6 - Sudah siap memilih lagu? korang tekan gambar/ayat album tu.Tunggu dia load.Kemudian korang tengok dia ada tulis Direct dekat bahagian Artist,Title apa semua kan?Copy code tu.

[6.1] - Kalau tak ada tulis direct,korang boleh ambil code di HTML Embed.Tapi JANGAN ambil semua code,korang tekan Ctrl + F [secara serentak] dan cari ayat http://irondj.net/mix/file supaya senang sikit.Copy dari ayat Http:// sehingga akhir ayat iaitu --> .mp3.

7 - Dah copy semua code yang diperlukan?Sekarang pergi balik ke Mp3 Player dan pastekan code yang korang copy tadi ke dalam ruangan Mp3 (ganti code)

8 - Last moveee,lepas dah ganti tu,korang ambil code di HTML Code bawah tu,copy copy copy kemudian paste di mana-mana ruangan yang korang nak seperti di bawah tajuk Disclaimer atau di tempat Profile korang (Design/Template --> Edit Html). SIAP :D ~
Semoga berjaya! Kalau tidak menjadi,silakan comment ya? Jangan senyap-senyap.Kalau tidak sampai bila-bila pun tak akan boleh :>
Blogger didi berkata...

thanks akak!
akhirnya berjaya jugak :D

 
Blogger Starlight berkata...

irondj ade problem lah, awak. Ada cara lain tak?

 
Blogger Nick berkata...

Oh maaf lah sbb sy pun dh lama x main blog ni so sebarang update/changes sy dah tak tahu. Maaf sgt2 sbb xdpt membantu!

 

Catat Ulasan




tekan ayat bawah ni untuk old/new post

OLDER POST | NEWER POST