Typing Cat

Disclaimer

Bonjour everybody. I'm Pusheen and i love food very much, blogging too <3

Entries About Tuto

Follow



thank you for all of your supports after all this year

Credits

Basecode : Aina Syaza
Template : Lintang A Pramesti
Owner : Nick
Others : C A T
Sahabat Sejati

Hello and assalamualaikum to all :) dah lama tak posting.Okay,hari ini 12/12/11 , wow :O .Hahaha, pagi-pagi ni rasa macam malas nak bangun! EH pagi ke? Wops! dah pukul 12 tengah hari lah.Okay-okay, back to the topic. Friendship? Do you know what is the meaning of real friendship? Trust,protection,love,understanding and the most important is honesty.

Ramai yang tak tahu.Ye,memang semua orang berkawan.Tapi berkawan pun ada kategori dia,kebiasaannya orang ramai mencari kawan yang boleh menyimpan rahsia dan memahami a.k.a menyokong dia (Kita backup Kita backup) okay yang tu tak ada kaitan -,- Kawan yang boleh dijadikan tempat mengadu,kawan yang boleh lepak dengan kita,kawan yang boleh membimbing kita ke arah kebaikan.Rupa? Tak penting,yang penting HATI ini.Kebanyakan orang zaman sekarang ni memilih kalau nak berkawan,kalau nak memilih tu memang boleh tapi ketepikanlah orang yang perangai buruk,orang yang nak merosakkan kita.Inikan tidak,nak ambil yang cantik,hensem,yang hot yang hebat-hebat dan femes-femes.

Itulah manusia zaman sekarang, SANGAT MEMILIH.Ya bukan semua orang macam tu.Cuba pertimbangkan hati dan perasaan mereka.Mereka rasa tersisih,hina sangatkah mereka kalau nak dibandingkan dengan orang lain? Mereka juga manusia,mereka juga mempunya hati dan perasaan.Okay,dah habis topik memilih.Kita bincang tentang topik #TALAM DUA MUKA pula.(post 2 in 1) hahaha. Okay2 dah dah.Take it serious guys.Ini tentang persahabatan.Korang yang tentukan mereka sama ada menjadi KAWAN ataupun LAWAN korang.

Talam dua muka.. Talam dua muka.. Apa tu? Talam dua muka ni sama dengan tikam belakang kan? Rasanya.Kalau nak berkawan tu biarlah ikhlas,jangan kejap-2 masuk group ni,pastu group tu. (Eh? Kawan pun ada group ke?) GOSH ! Apa yang hebat sangat ada group? Kawan dengan semua,be friendly.Tak boleh? I know,group tu dibina atas dasar rakan yang memang akrab,karib dengan kita.But,korang tahu tak dalam kalangan korang ni akan ada yang menipu.Pandai dia berbohong,pandai dia menjatuhkan kita secara senyap-senyap.Dheyy tambi ! Saya pernah kena,sebab tu saya cakap macam ni.Korang pernah tak? mesti pernah kan? Betapa sakitnya hati ni apabila rakan sendiri yang mengkhianati kita kan?

Mengumpat tentang kita,memburukkan kita.Kalau bahasa kelantan orang panggil "gu lawey" tapi kalau BM i think maybe MUSUH ? :O , ada ke patut kawan kita berkawan dengan musuh? memang tak salah nak berkawan,tapi perlu ke dia menceritakan semua rahsia kita? Semua perkara kita sehingga mengaibkan kita? Merosakkan maruah kita? Itulah,kalau nak berkawan pun memang kena memilih.Korang harus tahu cara membezakan di antara KAWAN dan juga LAWAN. Semoga,hari-hari korang bahagia dengan kawan :') Saya juga yang tak ada kawan.Huhuuu..Bye,salam.

Catat Ulasan




tekan ayat bawah ni untuk old/new post

OLDER POST | NEWER POST